Oferujemy pełne wsparcie przy organizowaniu wspólnoty mieszkaniowej, co oznacza, że pomożemy:
- przygotować procedury przejęcia protokolarnie całej dokumentacji od dotychczasowego zarządcy;
- sporządzić konieczne zawiadomienia i projekty uchwał;
- dokonać analizy dokumentacji księgowej i kont bankowych, aby zarząd wspólnoty miał pewność, że wszystko zostało prawidłowo rozliczone;
- poprowadzić pierwsze Zebranie Ogółu Właścicieli Lokali (wybór zarządu wspólnoty zgodnie z art. 20 ustawy o własności lokali).
Ponadto:
- zadbamy o analizę dotychczasowego sposobu zarządzania nieruchomością;
- zapoznamy się ze stanem technicznym nieruchomości i sporządzimy raport, przedstawiając go zarządowi wspólnoty.
Do naszych obowiązków w tym zakresie należy również pomoc w następujących kwestiach:
- uzyskanie numeru statystycznego REGON;
- założenie rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej;
- zgłoszenie do właściwego urzędu skarbowego (nadanie NIP);
- przystąpienie lub rezygnacja z podatku od towarów i usług VAT;
- składanie do urzędu skarbowego sprawozdań rocznych;
- określenie szczegółowych granic nieruchomości wspólnej (ważne z punktu widzenia ponoszonych kosztów – z funduszu wspólnoty lub przez właścicieli lokali);
- wybór sposobu prowadzenia rachunkowości wspólnoty mieszkaniowej (zasady rozliczania);
- ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną.